teisipäev, 25. märts 2014

Ridade vahetus kiirteel


Jalutasin täna linnas ning  vaja oli jõuda jälle punktist A punktini B. Nagu tavaliselt kombeks kasutasin ka seekord selleks jalgu. Kuigi ma olen pikka aega liikumise puhul truu oma jalgadele ning arvatavasti jätkan seda tava ei jää mulle märkamata autod. Täna oli õhk kuidagi karge, kuid külm. Minus oli jälle meeletu vabanemine kogu minevikust ja tunne oli imeliselt kerge. Järgmine hetk olin kaubanduskeskuses ning soovisin seal jõuda punktist A puntkini B. Mul oli vaja soetada midagi, mille kohta ma ei teadnud täpselt milline või mis see olema peaks. Nii ma siis ekslesin seal, kleitide, kottide, mantlite ning eelkõige inimeste vahel. Kellegist jõudsin mööda ning kellestki jäin maha. Keegi nühkis minust mööda ning teine naeratas. Nagu ikka tipptundidel. Mulle tärkas järsku pähe imeline võrdlus.

Mis siis, kui meie elu on justkui kiirtee, kus me vahetame pidevalt ridu ning loodame, et nii jõuame kiiremini soovitud sihtpunkti paremates tingimustest. Siis küsisin endalt millisel rajal praegu mina asun? Miks ma sõidan üksinda ning miks ma ei saa aru, millises reas või kellega ma olema peaks?

Kui sa valid vale rea
Autojuhid teavad, et tegelikult on peaaegu alati võimalus rida vahetada, ka siis, kui oled eksinud liiklusmärkidega ning ei satu õigesse ritta. Vahel satud hoopis ühistranspordi reasse. Üldjuhul saad sa siiski oma viga parandada. Kuid vahel juhtub õnnetus ning põrkad hoopis kokku kellegiga. Jällegi on olulisel kohal õiged valikud- nagu elus ikka.

Kui sinuga ühes reas on täiesti valed inimesed
Vahel tunned, et su ümber on nii valed inimesed. Kõrval olevas reas, seljataga ning ees. Nad on lihtsalt pidurid, tõelised rekkad, kes ei liigu edasi ning ajavad välja vaid tossu. Ning siis sa uimerdad nendega kaasa, lihtsalt liigud ja elad, aga tegelikult ei jõua nagu kuskile. Aga välja ka nende tagant ei saa, pidevalt tuleb vastasolevast suunast keegi vastu ning sa ei jõua möödasõitu teha. Ning siis sul ongi valida- kas sa riskid ja teed kiire, kuid järsu möödasõidu või siis jäädki kellegi seljataha uimerdama.
Oluline on, et möödasõit oleks õigesti ajastatud ning läbi mõeldud, sest muidu võib jällegi õnnetus juhtuda.

Kui meie elu ongi pidev olek kiirteel, kus ette on antud mõned liiklusmärgid ning liiklusreeglid, kuid mõned valikud on siiski meie endi valida. Kuidas teha õigeid valikuid? Keda võtta hääletajatest peale ning kellest mööda kihutada? Millise rea sa endale valid ning kuidas ajastad möödasõidu? Või hoopis teed kellegiga kokkupõrke, millest tekib õnnetus?

  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar