laupäev, 28. detsember 2013

Iseseisvad naised, kes saavad ise hakkama.


Lõpetan artikli lugemist teemal, kas tänapäeva naised on liiga iseseisvad. Artikkel jõuab siiski sinnani, kus kirjutaja on nõus selle väitega. Tema arvates on naised liiga vähe naised ning seega ei oska mehed oma rollis kuidagi toime tulla. Otsisin sellise artikli lugemiseks, sest just sellest tahaksin täna kirjutada.

Kell saab kohe kaks laupäeva öösel, pärast kahe tunnist püüdlust uinuda andsin alla ja otsustasin hoopis kirjutada täna.
Sina naine, kes seda loed mõtle hetkeks, kui palju oled sina olnud elus iseseisev ja kui palju sõltunud mehest? Kui palju oled kogenud meheliku käitumist oma elus ukse avamise ning meheliku toe näol? Kas seda oli tunda kunagi rohkem, kui tänasel päeval?
Mind ei paina need küsimused ilma asjata. Ma olen hakanud kummaliselt hästi tundma end oma iseseisvuse rollis ning mõtlen, kas oskan veel olla nõrk naine.
Arutlesin täna sellest samast teemast sõbrannaga kohvikulaua taga ning küsisin tema arvamust. Ta oli selle väitega igati nõus ning ei seadnud selle väite järgi küsimärki vaid pigem hüüumärgi. Ta tõi mulle näite, kuidas Soome ühiskonnas on need rollid juba vahetusse läinud. Seda näeb isegi oma silmaga- Soome naised näevad välja justkui mehed ning Soome mehed kasvatavad juukseid pikaks ja punuvad sinna patsi, mõned pidid isegi küüsi lakkima! Noh ma võin kõike ette kujutada tänu oma elavale fantaasiale, kuid meest, kes minuga koos küüsi lakiks- too much!

Enne seda vestlust oli mul arutelu oma uue ja toreda sõbraga, kes alustas ise teemat sellest, et teda ajab lausa närvi, kuidas naised tahavad olla mehed. Ma oskasin talle vastu vaielda mõttega, et aga mis selles halba on, kui naine saab hakkama. Teisalt naised ei oleks ju iseseisvad, kui neil poleks põhjust. Kui me teaksime, et saame alati meeste peale loota ja kindlad neis olla ei muutuks meis miski mehelikult iseseisvaks.

Võtame näiteks vallalised naised. Ega siis ei saa iga õhtu loota, et valega ´´mul on telekas katki´´ tuleb mees kohale ning lõpeb see hoopis muud moodi. Samuti on palju kindlam see, kui sa teenid ise endale raha rahakoti vahele, kui see, et lähed klubisse jättes rahakoti maha- nagunii mehed teevad välja. Muidugi teevad välja, kui oskad piisavalt vasikaripsmeid pilgutada ja lühikest seelikut kanda KUID, siin on üks kuid peidus. Mehed tahavad midagi vastu ka saada selle raha kulutamise peale- kas sa annad?

Usun, et ühiskond on jagunenud kaheks. On naised, kes oskavad mängida nõrka naist, et saada, mida tahavad ja on naised, kes saavad alati ise hakkama. Ning mina ei leia, et selles ise hakkama saamises midagi halba oleks. Mina, kes olen teeninud ületunde rassides raha, et mu mehel oleks bemmi kütust panna või reedel peole minna tean nüüd, mis tähendab olla iseenda elu peremees. Ma tean, et hommikul ärgates on kogu minu uus algav päev minu kätes ja ei sõltu kellestki. Kui mul on võimalus valida on mul ka vabadus. Ja vabadusega on juba selline kummaline asi, et kui seda korra maitsnud oled siis muud enam ei tahagi.
Kui me täna sõbrannaga Soome meeste ja naiste teema lõpetasime mõtisklesime veel teemal, kas meie kõhtu tulevad veel väga väga suured liblikad elama. Pff, naeruväärne, oleme ju nii noored, kuid vaadates meid- üks tugevam naine, kui teine ja ühtegi töllakat oma ellu naljalt ei lase on meil põhjust selle üle mõtiskleda. Tema, kes on minu silmis lihtsalt kõige ugevaim isiksus ning oskab valida alati kvaliteeti ning mina, kes olen teinud esimesed sammud uuel trepiastmel, kus lepin vaid parimaga. Ma lihtsalt jumaldan iga päevaga üha enam ja enam küpsemist. Küpsemist noorest ja laiali inimesest üheks tervikuks. Jumaldan tunnet, et enam ei köida mind iga härra sellepärast, et mul-lihtsalt-keegi-oleks-silmapiiril, need kes kohe värisema ei pane nendest teen parimad sõbrad ning tean, et ühel päeval leian selle kõige parima suure tähega. Seniks on mul hea, mul on lihtsalt jumalikult hea, sest mul on minu vabadus valida ja vabadus olla lihtsalt õnnelik.

Valitsege oma elu ning olge ise oma elu sisu loojad!
Soovin Teile armsad inimesed kuhjaga armastust nendesse viimastesse selle aasta päevadesse...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar