kolmapäev, 2. aprill 2014

Õnnelik olla koguaeg- jah!


Viimasel ajal on olnud minu peamiseks ülesandeks mõista, kas ma saan olla koguaeg õnnelik. Pärast seda, kui üks aasta jälle minu jaoks täitus käis ära mingisugune klik- ma hakkasin olema iga hetk õnnelik, elama kirega ning armastama vaid tõelisi asju ja inimesi. See on imeline tunne, aega on koguaeg vähe, kuid tehtud saab nii palju. Naeratus suul alustan uut päeva ning hilisööl uinun. Imeline on elada, imeline on kogeda erinevaid inimesi ning olukordi, imeline on elada kirega, igat minutit päevast ja ööst.

Täna hommikul jalutasin tööle ning mõtlesin, kas ja kuidas siis olla koguaeg õnnelik. Või peaks alustama sellest, et mis on õnn- tunne, emotsioon, valik, otsus või lihtsalt elustiil?


Ära otsi õnne valest kohast

Kui õnn on meeleseisund siis seda pole võimalik otsida kuskilt väljast vaid ainult enda seest. Meel on sinu sees ning selle valitsejaks oled samuti sina ise. Seega otsida õnne teisest inimesest, rahast või millestki muust, mis asub väljaspool oleks vale. Me kaotame oma sees oleva jõu just väliste otsingutega. Kui sa sõltud välistest asjaoludest, mitte sisemisest Minast ammendub järk-järgult sinu jõuvaru.
Mitte keegi teine ei saa sind õnnelikuks teha ning mitte ükski asi- õnn on sinu sees ja sinu peas.
Inimesed loovad tihti endale mingisugused eeldused õnneks- kui ma saan endale uue auto siis olen õnnelik, remont kodus muudab mu õnnelikuks, langetades kaalu olen ma õnnelik jnejne. Kui sa vajad midagi, et olla õnnelik siis sa ei saagi õnnelikuks. Õnn on leida ülesse see õnn just siin ja nende vahenditega, mis sul on. Paljud inimesed saavad need soovitud asjad, mis nende arust neile õnne toovad ning on ikka õnnetud. Kui saad uue auto siis varsti tuleb välja juba uus mudel ning sul on seda vaja. Remont kodust tehtud tüdined uuest tapeedist ning varsti juba vajad uut. Saades peenikeseks tabab sind uus mure- kuidas seda kaalu hoida. Seega ei ole võimalik otsida õnne mujalt, kui enda seest, kus valitseb meelerahu.

Õnn on valik

Kui tahad olla kurb, ei suuda keegi maailmas sind õnnelikuks teha. Kui otsustad olla õnnelik, ei saa keegi ega miski maa peal võtta sinult seda õnne.
Küsimusele- ´´Kas õnn on valik?´´ on raske vastata. Ühed vastaksid et on ja teised, et ei ole. Mina vastaksin, et on, sest ma olen selle järgi proovinud. Kui sa hommikul ärkad on sul ALATI valik- kas sa lased end häirida asjadest, mida sa võibolla isegi ei saa muuta ning oled kurb või sa teed valiku keskenduda positiivsele ning olla õnnelik. Kui õnn on meeleseisund siis sa saad valida, mida sa mõtled ja kuidas tunneb end sinu meel. Nii nagu sa saad valida oma seest hea ja halva poole saad teha seda ka õnnega- kas oled õnnelik või õnnetu.


Tee midagi oma õnne jaoks

Ma olen tihti kuulnud inimesi nurisemas, et nad on õnnetud ning ei oska olla õnnelikud. Ma olen neilt siis küsinud, et mida nad teevad oma õnne jaoks ja tegelikult ei teegi midagi. Õnn ei ole miski, mis kõnnib lihtsalt sul kannul ning longib järgi. Õnn vajab tööd ja vaeva nagu enamik asju meie elus. Sa pead õnne enda jaoks looma ning seda hoidma.
Kui sulle meeldib sõita autoga, võta nädalavahetusel selleks aeg. Kui sulle meeldib mängida arvutiga, võta selleks endale aeg. Kui sulle meeldib lugeda, jõusaalis käia, korvpalli mängida, loomadega tegeleda, teisi aidata või ükstapuha, mis muu huvitegevus - võta selleks endale aeg. Sa ei saa õnnelikuks, kui mõtled 16 tundi päevas oma tööle või äri arendamisele, siis su keha hakkab protesteerima varem või hiljem. Leia endas tasakaal ning mõtle pikemalt ette, sest tahad olla heas vormis ja hea vaimse tervise juures ka kümnete aastate pärast. Tee asju, mida armastad.

"Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony." Mahatma Gandhi

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar